این بسته از خدمات در قالب مطالعات فاز صفر برای کارفرمایانی که در حوزه ساخت و بهره برداری از مجتمع های تجاری سرمایه گذاری می نمایند ارائه می گردد و شامل سرفصل های زیر می باشد :

۱) مطالعات مکان یابی

    • • بررسی موقعیت های مناسب و فرم هندسی متناسب با کاربری پروژه
    • • مطالعه میدانی وضعیت ساختمان های اطراف موجود و طرح های آتی (بلند مرتبه، تجاری و…)
    • • امکان توسعه پذیری زمین و امکان اجرای طرح های جدید
  • • برنامه های توسعه منطقه و شریان های اطراف آن

۲) بررسی و تحلیل برنامه راهبردی و همچنین مدل کسب و کار سرمایه گذار (Strategies & Business Model Of Company)

  • • بررسی ساختار، استراتژی ها، ماموريت اصلي، اهداف و چشم‌انداز سرمایه گذار (Mission &Vision; & Strategies)
  • • شناسایی پتانسیل‌ها و محدودیت‌های سرمایه گذار (نقاط قوت و مزیت¬های رقابتی) و پروژه (Potentials & Restrictions)
  • • بررسی سیاستهای مالی و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه گذار در پروژه (Financial & Investment Strategies)
  • • بررسی راهبردها و ساختار جذب و مدیریت نیروی انسانی شرکت سرمایه گذار و پروژه (Manpower Strategies)
  • • بررسی سیاست‌های سرمایه گذار در بهره برداری پروژه (Operation Management Strategies )
  • • بررسی مدل کسب ‌وکار سرمایه گذار در این پروژه با رویکرد محصول یا دارایی (Business Model and Details)

۳) تحقیقات بازار،‌ تحليل صنعت،‌ الگوبرداري هاي بين المللي (Basic Study)

  • • تعیین بازار هدف پروژه و ارزیابی کارکرد های منطقه ای و فرا منطقه ای آن (Marketing Research)
  • • بررسی رفتار خرید و تحقیقات از مصرف کنندگان نهایی (Shoppers)
  • • بررسی رفتار اصناف، مطالعه بافت تجاری، سرانه موجود و کشش منطقهRetailers) )
  • • بررسی و تحقیقات از کسب و کارهای هدف در واحدهای اداری، خدماتی، تفریحی و… شناسایی نیازها و خلا بازار.
  • • تحقیقات از کسبه بازار هدف و بررسی قدرت خرید و نوع رفتار شان (Investors)
  • • بررسي و تحليل صنعت املاك و مستغلات بویژه صنعت مجتمع هاي تجاري و پیش بینی بازار آن
  • • بررسی و تحلیل نمونه های موفق داخلی و خارجی ((Bench Marking

۴) طراحی ساختار کاربری پروژه و توسعه آن (Land Development)

    • • بررسی انواع مجتمع¬های تجاری عمومی (Life Style) ، اختصاصی ویژه (Specialty Center)، اختصاصی (Concept Based Center‏ ‏)، تفریحی (Leisure Center)
    • • بررسی تعیین کاربری های اصلی پروژه (خرده فروشی، اداری، خدمات، تفریحی، اقامتی، غذا و نوشیدنی)
    • • بررسی کاربری های مورد استفاده در پروژه، طراحی ترکیب و هارمونی (Harmony) صنوف در کل پروژه
    • • تعیین جانمایی کاربری های اصلی جانمایی و هارمونی صنوف، برند و سبد متراژ در طبقات
    • • شناسایی فضاهای مفید و پرکاربرد در کاربری های مورد استفاده در پروژه و تعیین Anchors
    • • تعیین وضعیت برندهای صنوف وتعیین سبد متراژ فروشگاهی با توجه به وضعیت صنوف و جایگاه برند
    • • ایجاد تمایز در طراحی بخش سرگرمی و تفریح
    • • تعیین بخش های خدماتی از جمله کافی شاپ سطح تجاری، رستوران و کترینگ، بخش نظافتی،لابی و سالن انتظار

۵) بررسی نکات طراحی و معماری (Conceptual Architectural Design)

    • • بررسی جانمایی و چیدمان فضاها (Master Plan& Layout)
    • • بررسی پارکینگ ها (ورودی، رمپ ها، ایمنی، آسایش …)
  • • بررسی ورودی شاخص و جذاب برای مجموعه
  • • بررسی فضاهای عمومی، تسهیل در گردش جمعیت (آسانسورها، پله برقی…)
  • • بررسی ضوابط معماری جذاب مختص مراکز تجاری (طراحی داخلی،Void ، دسترسی، نور، دکوراسیون، ویترین و …)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *