این بسته از خدمات در قالب مطالعات فاز صفر برای کارفرمایانی که در حوزه ساخت و بهره برداری از مجتمع های تجاری سرمایه گذاری می نمایند ارائه می گردد و شامل سرفصل های زیر می باشد :
۱) مطالعات مکان یابی
-
- • بررسی موقعیت های مناسب و فرم هندسی متناسب با کاربری پروژه
- • مطالعه میدانی وضعیت ساختمان های اطراف موجود و طرح های آتی (بلند مرتبه، تجاری و…)
- • امکان توسعه پذیری زمین و امکان اجرای طرح های جدید
- • برنامه های توسعه منطقه و شریان های اطراف آن
۲) بررسی و تحلیل برنامه راهبردی و همچنین مدل کسب و کار سرمایه گذار (Strategies & Business Model Of Company)
- • بررسی ساختار، استراتژی ها، ماموريت اصلي، اهداف و چشمانداز سرمایه گذار (Mission &Vision; & Strategies)
- • شناسایی پتانسیلها و محدودیتهای سرمایه گذار (نقاط قوت و مزیت¬های رقابتی) و پروژه (Potentials & Restrictions)
- • بررسی سیاستهای مالی و سرمایهگذاری شرکت سرمایه گذار در پروژه (Financial & Investment Strategies)
- • بررسی راهبردها و ساختار جذب و مدیریت نیروی انسانی شرکت سرمایه گذار و پروژه (Manpower Strategies)
- • بررسی سیاستهای سرمایه گذار در بهره برداری پروژه (Operation Management Strategies )
- • بررسی مدل کسب وکار سرمایه گذار در این پروژه با رویکرد محصول یا دارایی (Business Model and Details)
۳) تحقیقات بازار، تحليل صنعت، الگوبرداري هاي بين المللي (Basic Study)
- • تعیین بازار هدف پروژه و ارزیابی کارکرد های منطقه ای و فرا منطقه ای آن (Marketing Research)
- • بررسی رفتار خرید و تحقیقات از مصرف کنندگان نهایی (Shoppers)
- • بررسی رفتار اصناف، مطالعه بافت تجاری، سرانه موجود و کشش منطقهRetailers) )
- • بررسی و تحقیقات از کسب و کارهای هدف در واحدهای اداری، خدماتی، تفریحی و… شناسایی نیازها و خلا بازار.
- • تحقیقات از کسبه بازار هدف و بررسی قدرت خرید و نوع رفتار شان (Investors)
- • بررسي و تحليل صنعت املاك و مستغلات بویژه صنعت مجتمع هاي تجاري و پیش بینی بازار آن
- • بررسی و تحلیل نمونه های موفق داخلی و خارجی ((Bench Marking
۴) طراحی ساختار کاربری پروژه و توسعه آن (Land Development)
-
- • بررسی انواع مجتمع¬های تجاری عمومی (Life Style) ، اختصاصی ویژه (Specialty Center)، اختصاصی (Concept Based Center )، تفریحی (Leisure Center)
- • بررسی تعیین کاربری های اصلی پروژه (خرده فروشی، اداری، خدمات، تفریحی، اقامتی، غذا و نوشیدنی)
- • بررسی کاربری های مورد استفاده در پروژه، طراحی ترکیب و هارمونی (Harmony) صنوف در کل پروژه
- • تعیین جانمایی کاربری های اصلی جانمایی و هارمونی صنوف، برند و سبد متراژ در طبقات
- • شناسایی فضاهای مفید و پرکاربرد در کاربری های مورد استفاده در پروژه و تعیین Anchors
- • تعیین وضعیت برندهای صنوف وتعیین سبد متراژ فروشگاهی با توجه به وضعیت صنوف و جایگاه برند
- • ایجاد تمایز در طراحی بخش سرگرمی و تفریح
- • تعیین بخش های خدماتی از جمله کافی شاپ سطح تجاری، رستوران و کترینگ، بخش نظافتی،لابی و سالن انتظار
۵) بررسی نکات طراحی و معماری (Conceptual Architectural Design)
-
- • بررسی جانمایی و چیدمان فضاها (Master Plan& Layout)
- • بررسی پارکینگ ها (ورودی، رمپ ها، ایمنی، آسایش …)
- • بررسی ورودی شاخص و جذاب برای مجموعه
- • بررسی فضاهای عمومی، تسهیل در گردش جمعیت (آسانسورها، پله برقی…)
- • بررسی ضوابط معماری جذاب مختص مراکز تجاری (طراحی داخلی،Void ، دسترسی، نور، دکوراسیون، ویترین و …)