نشست های تبادل تجربه :

یکی از محورهای فعالیت های علمی _ پژوهشی پای سا برگزاری نشست های تبادل تجربه است . در این رابطه چارچوب نشست تبادل تجربه تدوین گردیده و به شرح زیر می باشد .

چارچوب نشست تبادل تجربه :

    • هدف :
      ایجاد فضایی صمیمی ( غیر رسمی ) جهت انتقال تجربیات داخلی و بین المللی و تبادل نظر پیرامون آنها بمنظور گسترش و بهبود آن
    • تعریف تجربه :
      درس هایی که از انجام یک پروژه یا فرآیندی حاصل گردیده و تکرار پذیر و قابل بهره برداری برای دیگران می باشد یا بصورت مطالعه موردی ( Case Study ) .
    • محور موضوعات :
      ۱ ) موضوعات عمومی شامل توسعه مهارتهای فردی (مدیریت و مهارتهای زندگی) مانند مدیریت ذهن( تفکر سیستمی ، مدیریت استرس ) ، ارتباطات ، برنامه ریزی ، سرپرستی و کار تیمی ، بهداشت فردی و جمعی و…( مخاطب : عام )
    • ۲ ) موضوعات مدیریتی و مشکلات و راهکارهای تجربه شده ( Case Study )در حوزه های مدیریت پروژه (مدیریت زمان ، کیفیت ، هزینه ، منابع انسانی ، ریسک و..) ، مدیریت بحران ، مدیریت دانش و..( مخاطب : مدیران ، کارشناسان )
    • ۳) موضوعات تخصصی کاربردی بویژه در حوزه صنعت ساختمان ( فنی ، حقوقی ، اقتصادی و مالی و..)( مخاطب : کارشناسان و مدیران)
    • ۴ ) تجربیات پروژه های انجام شده در خارج از کشور .(مخاطب: عام یا وابسته به موضوع )
    • ۵ ) ارائه تجربیات پیشکسوتان .(مخاطب: عام یا وابسته به موضوع )
    • نحوه انتشار :
      ۱ ) انتشار در فضای مجازی مانند فیس بوک یا وب لاگ به صورت عام و ارائه اطلاعات کلی و ارجاع به وب سایت های دیگر برای اخذ جزئیات
    • ۲ ) تدوین مطالب و انتشار مقالات

 

    • ۳ ) جمع بندی موضوعات مرتبط و انتشار آن در قالب کتاب

 

  • ۴ ) تهیه محصولات آموزشی مانند فیلم
  • زمان بندی :
    با اعلام برنامه قبلی و جلسات حدود ۳ ساعته( میتواند هر فصل یک موضوع عمومی ، مدیریتی و تخصصی ، برنامه ریزی شود)
  • فضای بحث :
    دوستانه , صمیمی , امکان تعامل , گفتگوی جمعی , نقد و اظهار نظر .
  • دستاوردها :
    ۱ ) ایجاد شبکه های حرفه ای در حوزه های مختلف در محیطی صمیمی و رو در رو ( Face To Face ) .
  • ۲ ) ایجاد مسیر ترویج و انتشاز تجربیات موفق .
  • ۳ ) جلوگیری از سعی و خطاهای پر هزینه در پروژه ها و سازمان ها و استفاده بهینه از منابع .
  • ۴ ) شکل گیری بهتر در زمینه مدیریت دانش در سطح کلان و در حوزه های مختلف .
  • ۵ ) ارتقای دانش و تجربه متخصصان و ایجاد فضای انگیزشی برای توسعه برخی حوزه های تخصصی .
  • ۶ ) پاسخگویی به برخی معضلات و مشکلات مبتلابه در پروژه ها و سازمان ها
  • حاشیه ها : ارائه تقدیر نامه به سخنران .

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *