نشست های تبادل تجربه :
یکی از محورهای فعالیت های علمی _ پژوهشی پای سا برگزاری نشست های تبادل تجربه است . در این رابطه چارچوب نشست تبادل تجربه تدوین گردیده و به شرح زیر می باشد .
چارچوب نشست تبادل تجربه :
-
- هدف :
ایجاد فضایی صمیمی ( غیر رسمی ) جهت انتقال تجربیات داخلی و بین المللی و تبادل نظر پیرامون آنها بمنظور گسترش و بهبود آن - تعریف تجربه :
درس هایی که از انجام یک پروژه یا فرآیندی حاصل گردیده و تکرار پذیر و قابل بهره برداری برای دیگران می باشد یا بصورت مطالعه موردی ( Case Study ) . - محور موضوعات :
۱ ) موضوعات عمومی شامل توسعه مهارتهای فردی (مدیریت و مهارتهای زندگی) مانند مدیریت ذهن( تفکر سیستمی ، مدیریت استرس ) ، ارتباطات ، برنامه ریزی ، سرپرستی و کار تیمی ، بهداشت فردی و جمعی و…( مخاطب : عام ) - ۲ ) موضوعات مدیریتی و مشکلات و راهکارهای تجربه شده ( Case Study )در حوزه های مدیریت پروژه (مدیریت زمان ، کیفیت ، هزینه ، منابع انسانی ، ریسک و..) ، مدیریت بحران ، مدیریت دانش و..( مخاطب : مدیران ، کارشناسان )
- ۳) موضوعات تخصصی کاربردی بویژه در حوزه صنعت ساختمان ( فنی ، حقوقی ، اقتصادی و مالی و..)( مخاطب : کارشناسان و مدیران)
- ۴ ) تجربیات پروژه های انجام شده در خارج از کشور .(مخاطب: عام یا وابسته به موضوع )
- ۵ ) ارائه تجربیات پیشکسوتان .(مخاطب: عام یا وابسته به موضوع )
- نحوه انتشار :
۱ ) انتشار در فضای مجازی مانند فیس بوک یا وب لاگ به صورت عام و ارائه اطلاعات کلی و ارجاع به وب سایت های دیگر برای اخذ جزئیات - ۲ ) تدوین مطالب و انتشار مقالات
- هدف :
-
- ۳ ) جمع بندی موضوعات مرتبط و انتشار آن در قالب کتاب
- ۴ ) تهیه محصولات آموزشی مانند فیلم
- زمان بندی :
با اعلام برنامه قبلی و جلسات حدود ۳ ساعته( میتواند هر فصل یک موضوع عمومی ، مدیریتی و تخصصی ، برنامه ریزی شود) - فضای بحث :
دوستانه , صمیمی , امکان تعامل , گفتگوی جمعی , نقد و اظهار نظر . - دستاوردها :
۱ ) ایجاد شبکه های حرفه ای در حوزه های مختلف در محیطی صمیمی و رو در رو ( Face To Face ) . - ۲ ) ایجاد مسیر ترویج و انتشاز تجربیات موفق .
- ۳ ) جلوگیری از سعی و خطاهای پر هزینه در پروژه ها و سازمان ها و استفاده بهینه از منابع .
- ۴ ) شکل گیری بهتر در زمینه مدیریت دانش در سطح کلان و در حوزه های مختلف .
- ۵ ) ارتقای دانش و تجربه متخصصان و ایجاد فضای انگیزشی برای توسعه برخی حوزه های تخصصی .
- ۶ ) پاسخگویی به برخی معضلات و مشکلات مبتلابه در پروژه ها و سازمان ها
- حاشیه ها : ارائه تقدیر نامه به سخنران .